26.01.2010
Prešov
Zvýšiť jazykové kompetencie pre potreby celoživotného vzdelávania, ako aj pre uplatnenie sa na trhu práce je cieľom projektu Jazykové vyučovanie - učenie sa jazykom, financovaného zo štrukturálnych fondov.
Projekt vypracovala a realizuje Základná škola Sibírska v Prešove v rámci opatrenia 1.1 Premena tradičnej školy na modernú z operačného programu Vzdelávanie. Vyčlenená je naň suma 98 893,77 eur.
Škola spustila projekt v marci 2009 v reformnom - 1. a 5. ročníku, v tomto školskom roku k nim pribudli 2. a 6. ročník. Jeho náplňou je inovovať a rozšíriť metódy, formy a prostriedky pre vyučovanie cudzieho jazyka a matematiky. Škola pritom využíva implementáciu metódy CLIL do vyučovania matematiky s dôrazom na informačno-komunikačné technológie. Ide o novú vzdelávaciu metódu vyučovania nejazykových predmetov, v tomto prípade matematiky, prostredníctvom cudzieho jazyka. Cieľom je zlepšiť schopnosti a zručnosti žiaka v cudzom jazyku takým spôsobom, že sa cudzí jazyk považuje za nástroj komunikácie, a nie za samostatný predmet. Žiaci tak získavajú širšiu slovnú zásobu a zdokonaľujú svoje vyjadrovacie schopnosti v cudzom jazyku.
Projekt je postavený na troch aktivitách. V rámci prvej – Moderné vyučovanie v digitálnom prostredí škola zriadila digitálnu učebňu a usporiadala odborný seminár spojený s workshopmi. Konkrétna realizácia vyučovacích hodín s aplikáciou metódy CLIL, vytvorenie pracovných listov, portfólia žiakov a nového školského vzdelávacieho programu je náplňou aktivity Matematika po anglicky. Počas realizácie projektu, v rámci aktivity Jazykové sústredenia, navštevujú žiaci kultúrne a historické miesta Slovenska, ktoré následne prezentujú v anglickom jazyku. Inšpiráciou pre zlepšenie práce, výmenu skúseností učiteľov a motiváciu žiakov sa pre ZŠ Sibírsku v Prešove stávajú aj návštevy základnej školy v Žiline, ktorá metódu CLIL využíva vo vyučovaní.
Katarína Hamerlová
0