Žiaci prešovskej základnej školy sa učia matematiku po anglicky

26.01.2010 Prešov

Zvýšiť jazykové kompetencie pre potreby celoživotného vzdelávania, ako aj pre uplatnenie sa na trhu práce je cieľom projektu Jazykové vyučovanie - učenie sa jazykom, financovaného zo štrukturálnych fondov.
Projekt vypracovala a realizuje Základná škola Sibírska v Prešove v rámci opatrenia 1.1 Premena tradičnej školy na modernú z operačného programu Vzdelávanie. Vyčlenená je naň suma 98 893,77 eur.
Škola spustila projekt v marci 2009 v reformnom - 1. a 5. ročníku, v tomto školskom roku k nim pribudli 2. a 6. ročník. Jeho náplňou je inovovať a rozšíriť metódy, formy a prostriedky pre vyučovanie cudzieho jazyka a matematiky. Škola pritom využíva implementáciu metódy CLIL do vyučovania matematiky s dôrazom na informačno-komunikačné technológie. Ide o novú vzdelávaciu metódu vyučovania nejazykových predmetov, v tomto prípade matematiky, prostredníctvom cudzieho jazyka. Cieľom je zlepšiť schopnosti a zručnosti žiaka v cudzom jazyku takým spôsobom, že sa cudzí jazyk považuje za nástroj komunikácie, a nie za samostatný predmet. Žiaci tak získavajú širšiu slovnú zásobu a zdokonaľujú svoje vyjadrovacie schopnosti v cudzom jazyku.
Projekt je postavený na troch aktivitách. V rámci prvej – Moderné vyučovanie v digitálnom prostredí škola zriadila digitálnu učebňu a usporiadala odborný seminár spojený s workshopmi. Konkrétna realizácia vyučovacích hodín s aplikáciou metódy CLIL, vytvorenie pracovných listov, portfólia žiakov a nového školského vzdelávacieho programu je náplňou aktivity Matematika po anglicky. Počas realizácie projektu, v rámci aktivity Jazykové sústredenia, navštevujú žiaci kultúrne a historické miesta Slovenska, ktoré následne prezentujú v anglickom jazyku. Inšpiráciou pre zlepšenie práce, výmenu skúseností učiteľov a motiváciu žiakov sa pre ZŠ Sibírsku v Prešove stávajú aj návštevy základnej školy v Žiline, ktorá metódu CLIL využíva vo vyučovaní.
Katarína Hamerlová
 

Vyberte región